Hvad er Twitter?

Skrevet d. 28. okt 2012 af Thomas Bigum i Twitter

Twitter for begyndere
Se med her, hvor amerikanske journalister i 2007 bringer historien om noget fuldstændigt tosset som folk er begyndt at bruge. En service hvor man på 140 bogstaver kan fortælle hvad man laver – eller måske rettere ‘give andre mennesker værdi’.

Strategi på twitter
Mange virksomheder og personlige brands kan ikke umiddelbart finde svar på spørgsmålet:
hvad skal jeg bruge twitter til?

Det skyldes i vid udstrækning, at de ser på tjenesten som journalisterne gør det i indslaget.

Den hyppigste fodfejl er at tro, at tjenesten er til for at skabe værdi til sig selv. Tænker man sådan, så går man ind til festen med den forkerte mentalitet. Opgaven er at træde ind for at give andre værdi. Det er ren karmalov, at sådanne handlinger vil resultere i værdi retur.

Virksomheder på Twitter
De gode twitterstrategier der er derude, kredser i vid udstrækning om at være der for andre. Om at være der for kunderne i form af support eller som det der kaldes thought leadership. Opretter man en tilstedeværelse på tjenesten er der høj sandsynlighed for succes, hvis man er ydmyg, og gør det for at hjælpe andre. Kundesupport er en hjælpefunktion, og gode links til blogindlæg, som målgruppen kan bruge er et andet eksempel på en måde at hjælpe.

Skal du have succes på twitter?
Er du stadig i tvivl om hvordan du griber det an som virksomhed, så se med i denne video, hvor jeg taler om succes på twitter.
hvad er twitter

Gratis e-bog! Hent den her

Derfor vender dine fans aldrig tilbage - De 7 største dødssynder i håndteringen af Facebook

Helt gratis. Afmeld når som helst.

Skriv et svar til Anonym Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *