Hvad er Meltwater?

Meltwater BuzzI løbet af 2012 har markedet for løsninger der bredt kan kaldes “social media suites” slået rødder, og er nu på vej op af underskoven.

Meltwater er en af de virksomheder, som tilbyder virksomheder softwareløsninger der skal gøre det nemmere at håndtere sociale medier. Endnu har jeg ikke haft fornøjelsen af at teste deres produkter, men i promomaterialet ligner de flere af de andre til forveksling.

Hvad er Meltwater Buzz?
Buzz-produktet giver dig mulighed for at skabe såkaldte “tabs” på Facebook. Nu er det ved at være 3 designskift siden facebookapplikationer hed tabs, men der altså i sin enkelthed tale om de velkendte applikationer, hvor man som indehaver af facebooksiden kan præge udseendet med egen grafik og egne tekniske funktioner – såsom en konkurrence.

Overvågningen af sociale medier
Endvidere giver Meltwater Buzz dig muligheden for at monitorere – dvs overvåge de sociale medier. Den del glæder jeg mig til, fordi jeg synes der er svingende kvalitet i de produkter jeg indtil nu har testet. Nøglen til et godt program, som jeg ser det, er en god og let forståelig rapport – sekundært den hastighed hvormed man modtager melding om at produktet/brandet/virksomheden er nævnt et sted på nettet.

Dashboard til auto-post, crossposting m.v.
Den sidste af de tre moduler i Buzz er engage-modulet. Her er en klassiker som er set mange gange på markedet nu – et dashboard hvorfra det skulle være lettere at være social på en eller alle platforme. I der læser min blog om sociale medier, og har fulgt min facebookside med gode råd om facebook, kender min holdning til den del: Enten er du der – eller også er du der ikke.

Jeg afventer
Lige nu afventer jeg en prøveperiode med Meltwater Buzz. Indtil da, har jeg ikke andre anbefalinger, end at du bør huske at tale med en rådgiver, før du vælger software.

Hvem er Thomas Bigum

Thomas Bigum er stifter af Bigum&Co, en tænketank for læring og uddannelse indenfor strategi og håndtering af de sociale medier. Han hjælper virksomheder og personlige brands med både at planlægge strategier og uddanne dem til at indtage de sociale medier.

Skriv et svar