Hvad er Tinder? | ny dating app med geografisk fokus

hvad er tinderEn ny dating app. er i følge Business Insider på vej til boomende tilstande, og det gør indledningsvist historien interessant. Jeg er meget lidt interesseret i markedet for datingportaler, og tilhørende apps, men her er der en mulighed for lige at se på, hvor vi er rent teknologisk.

Online Dating er nu fuldt dus med både mobil.apps og geo-location.

Sådan bruger man Tinder
1. Du installerer mobil-app’en, og accepterer at den må trække info fra din facebookprofil. Du får i en diclaimer fortalt, at Tinder ikke vil poste på Facebook, men har brug for informationerne, så du kan komme hurtigt i gang.

2. Så skal du så trykke like or not til de billeder der dukker frem, som alt efter dine indstillinger skulle være andre Tinder-brugere i nærheden af dig. Radius kan du indstille givet i amerikanske miles. Vi er hurtige til at dømme en bog på bindet, men du kan vælge at bede om info på den person, som så er trukket fra Facebook. Hvis i har fælles venner eller fælles interesser, vil det fremgå af informationerne.

3. Så ved jeg ikke hvad der sker, men der må jo givet vis ske et eller andet når to mennesker begge har trykket like. Her på redaktionen venter vi stadig. *snøft

Tinder tegner tendenserne
Lad os forlade funktionaliteterne i Tinder, og altså som lovet indledningsvis holde os til de teknologiske tendenser. Jeg ser følgende tre tegnet skarpt op i denne mobilapp, som ikke har væltet mig ned af stolen som noget revolutionerende. Det bemærkelsesværdige er, hvordan den er spot on på følgende tendenser.

Tendens 1
Vi går mod mobil

Tendens 2
Vi går lokationsbaseret

Tendens 3
Facebook er nettets login

Hvis du skal ramme den moderne forbruger. Ramme samtidens digitale og forbundne medborger, som i nær fremtid er gennemsnitlig, så skal du holde fokus på disse tre tendenser. Stil dig selv spørgsmålene. Kan man møde os på mobil? Kan vi udnytte lokations-teknologier? Kan vi acceptere Facebook som unikt login, og samle data på vores kunder den vej?

BOOK FOREDRAG:
Du og din virksomhed kan booke mig til et foredrag om den moderne digitale forbruger lige her

Hvem er Thomas Bigum

Thomas Bigum er stifter af Bigum&Co, en tænketank for læring og uddannelse indenfor strategi og håndtering af de sociale medier. Han hjælper virksomheder og personlige brands med både at planlægge strategier og uddanne dem til at indtage de sociale medier.

Skriv et svar