Hvad er Klout? | sådan bruger jeg det

Hvad er Klout? spørger mange om, og det er også ofte til debat, hvordan man slipper af med det.
Så derfor skal det nu handle om Klout, og er du en af dem der går op i det, eller er du en af dem der synes det skal skride, og det skal foregå i løb?

Se med i videoen herunder, hvor jeg tager dig med ind i min verden som rådgiveren der kan støtte virksomhederne i deres fremfærd på sociale medier. Gennem 2011 og 2012 handlede det for rigtig mange virksomheder om at få lavet sig en facebookside, så champagneproppen kunne springe på et afdelingsmøde, og man derfra kan sige “man er på sociale medier”.

I enkelte brancher, såsom mode- og skønhed, har principperne fra videoen foregået længe, fordi det på de områder i lidt flere år har været kendt, at populære blogs, og dermed populære personer har været vejen ud til store publikummer. Ikke kun store publikummer, men også en vej ud til dem, som har større indflydelsesgrad, fordi de har etableret sig som autoriteter på deres ekspertiseområder. Det er her Klout kommer ind i billedet.

Læs også: Hvorfor slette min konto hos Klout slet ikke giver mening

Nu løber 2013 i gang, og det er denne banehalvdel af en social media strategi der skal til at indtages af rigtig mange, som fik styr på det med at have en facebookside i løbet af 2012. Faktisk er det ikke en banehalvdel, men bedre beskrevet som udebanen – i kontrast til facebooksiden, som man jo selv er herre over, og dermed kan agere sherif på. Spillereglerne er anderledes, når der er nogen der taler om virksomheden et sted, hvor virksomheden selv kun kan agere gæst.

Her i videoen taler jeg om programmet Notified. Se med, og stil gerne spørgsmål i kommentarerne herunder.

UPDATE:
Vil du diskutere eller spørge til videoen, så kan det være du kan finde svar i diskussionen på min G+ profil

Hvem er Thomas Bigum

Thomas Bigum er stifter af Bigum&Co, en tænketank for læring og uddannelse indenfor strategi og håndtering af de sociale medier. Han hjælper virksomheder og personlige brands med både at planlægge strategier og uddanne dem til at indtage de sociale medier.

Skriv et svar