[Content Marketing] Hvad har du mest af i virksomheden du markedsfører: Hjerne eller Budget?

Skrevet d. 22. jul 2014 af Thomas Bigum i Facebook

“Hvis du har mere budget end hjerne, så lav annoncer.
Har du mere hjerne end budget, så lav content marketing.”

Sådan stod den amerikanske guru Guy Kawasaki citeret på min facebookside for nyligt.
… og manden har ret.

Men det kan snildt være, at provokationen skygger, så du ikke kan se det gode råd.



Læg mærke til det gode råd

Som jeg ser det, og har klar fornemmelse af også er Kawasakis ærinde, så er det svaret på:

“Hvornår skal man kaste sig over content marketing?”

Det bliver nemlig hurtigt et ressourcespørgsmål, og et spørgsmål om hvilken type virksomhed du driver. Hvis virksomheden har specialistviden, så er content marketing en oplagt idé. Hvis virksomheden har et lille markedsføringsbudget, så er content marketing en oplagt idé.

Værd at huske er kun, at godt content kræver tid.


Det kan også være, at det kræver hjælp udefra. Enten ved rådgivning eller inspiration.

FOR MERE SE NÆRMERE PÅ: Contentmarketingbogen
ELLER: Kig over til Brandmovers, der hele tiden taler (nyt og friskt) om Content Marketing.

ELLER HVAD MED MIN TRENDMAIL OM CONTENT MARKETING: Første af i alt 3 trends du kan rykke på, og dermed stikke af fra konkurrenterne allerede i efteråret

Gratis e-bog! Hent den her

Derfor vender dine fans aldrig tilbage - De 7 største dødssynder i håndteringen af Facebook

Helt gratis. Afmeld når som helst.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *