Ekspert i sociale medier
Skrevet d. 03. okt 2010 af Thomas Bigum i FacebookEvner for strategisk webkommunikation er hvad der skal til for at slå igennem som ekspert i sociale medier.
For at vide hvordan man skal jonglere hele paletten af muligheder – eller rettere vide hvilke af de nye muligheder man skal lade ligge indtil man har et formål – så er der en stribe kompetencer der gerne må snige sig ind på visitkortet.
Det ser dog lidt komisk ud med følgende fem visitkort:
- Ekspert i Facebook Thomas Bigum
- Ekspert i sociale medier Thomas Bigum
- Ekspert i blogging Thomas Bigum
- Ekspert i Youtube Thomas Bigum
- Ekspert i Twitter Thomas Bigum
.. men kan alle disse roller udfyldes af en og samme person?
Svaret er efter min mening et rungende ja, og af den grund kan man samle ovenstående titler fra visitkortet til “Ekspert i strategisk webkommunikation“.
Men hvad rummer ekspertisen så?
For at opnå resultater når man navigere rundt på de sociale medier, er det af nærved afgørende betydning at man har et formål og en plan. For at kunne lægge en fornuftig plan, skal man helst kunne favne over alle mulighederne – eller som minimum have en god fornemmelse af hvad platformene i medielandskabet har af styrker og svagheder.
Det er her en ekspert som Thomas Bigum kommer ind i billedet. Den mest værdifulde viden er de første tanker jeg gør mig. De første analyser og udkast til fremtidig strategi.
Det er efter første møde og den initielle rådgivning man som kunde hos mig opnår de største klarsyn. Det pudsige ved enhver virksomheds valgte strategi på de sociale platforme kan udføres uden hjælp fra hverken konsulenter eller rådgivere. Det er “how-to”-viden der skal indhentes – ikke dyre timebetalte konsulenter.
Tøv ikke – kontakt mig for en analyse af din virksomhed. Jeg tilbyder pengene retur, hvis min leverance ikke er tilfredsstillende.