Social Media Management er fuld tid

Skrevet d. 06. jun 2011 af Thomas Bigum i Facebook Hjælp

– Hvis din chef siger noget andet, så lyver hun.

Op til tidspunktet for lanceringen af min velkomstside (se videoserien) har jeg skabt og promoveret en facebookbegivenhed. Det har jeg gjort af tre årsager.

  1. For at rette mere opmærksomhed mod lanceringen
  2. Viral spredning af mine aktiviteter
  3. For at illustrere hvordan man bedst muligt bruger værktøjet Facebook Begivenheder

Nu får du et indblik i de tiltag jeg har gjort for at rette opmærksomheden mod min begivenhed, for selvfølgelig at opnå størst mulig tilslutning.

Log for promo af begivenhed

Lørdag d. 4. juni kl. 10.30
Oprettede begivenheden

Søndag d. 5 juni kl. 10.00
Omtalte den i privat netværk (til udvalgte hvor der er faglig relevans)

Søndag d. 5. juni kl. 10.20
Gav det første gode tips i håndteringen af facebookbegivenheder

Søndag d. 5. juni kl. 18.00
Fortalte på Twitter, at andre folk var begyndt at melde sig, og introducerede dermed tip #2

Søndag d. 5. juni kl. 21.30
Skrev til min mailinglist at der lå tip og ventede, og at flere ville komme

Søndag d. 5. juni kl. 22.08
Skrev på twitter at der nu lå to gode tips og ventede

Søndag d. 5. juni kl. 22.12
Fortalte på Twitter at jeg var glad for at passere en milepæl hvad angik antallet af tilmeldte

Søndag d. 5. juni kl. 22.14
Skrev en opdatering på facebooksiden der pegede på twitter, hvor jeg peger tilbage på begivenheden

Mandag d. 6. juni kl. 8.20
Ændrede billedet på begivenheden. Dvs en gentagelse af tip #1, som deltagerne så kunne mærke med en notifikation

Mandag d. 6. juni kl. 9.30
Skrev et opslag på begivenhedens væg, som var indsigt i dynamikken omkring begivenheder og koblingen til fans

Mandag d. 6. juni kl. 11.00
Uploadede dagens video på Facebook. Handlede om noget helt andet, men begivenheden nævnt

Mandag d. 6. juni kl. 11.30
Udsendte en “opdatering” til begivenhedens deltagere

–> Nu skriver jeg dette blogindlæg

Mandag d. 6. juni kl. 13.00
Udgav blogindlæg om begivenheder. Postede link på selve begivenheden, og på Twitter (ikke til Facebookfans endnu)

Mandag d. 6. juni kl. 20.00
Delte link til blogindlægget til facebookfans

Tirsdag d. 7. juni kl. 8.00
Ændrede billedet på begivenheden (tip #1) en gang til

Tirsdag d. 7. juni kl. 8.30
Delte link til blogindlæg igen på både twitter og facebookfans og privat (til udvalgte hvor der er faglig relevans)

Tirsdag d. 7. juni kl. 10.00
Showstart

Som nævnt i overskriften. Social media management er fuld tid, fordi der hele tiden skal tages højde for at spredning øger synligheden. Folk er online på forskellige tidspunkter af døgnet, og er hyppigere på et medie frem for et andet. Hvis du er for ensidig i din promovering er du selv skyld i, at du ikke når ud så bredt.

“Nothing done RIGHT is ever easy.”

Meld dig til begivenheden
.. og se nærmere på de tips jeg har lagt.

begivenhed

Gratis e-bog! Hent den her

Derfor vender dine fans aldrig tilbage - De 7 største dødssynder i håndteringen af Facebook

Helt gratis. Afmeld når som helst.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *