Målret Facebook-opdateringer på geografi
Skrevet d. 13. jul 2011 af Thomas Bigum i Facebook Hjælp
Kun meget få admins af facebooksider ved, at det er muligt at definere hvilke fans der skal se en opdatering baseret på geografi.
Performer, komiker, musiker og andet rejsende godtfolk.
Det betyder at du kan hæve relevansen af din “reklame” for dine shows, og dermed undlade at trække så hårdt på din opbyggede goodwill. Jeg har hele tiden opfordret folk der optræder til at holde igen med oplysninger om hvor de optræder – fordi er en irrelevant opdatering for den betydelig brøkdel af fanskaren.
Fokus bør være på at bringe værdi til fanskaren – og kun i ny og næ reklamere. Men kan du holde dine reklamer relevante, så er de også værdifulde.
Relevant reklame på Facebook er oftere værdifuld
Det er ikke en værdifuld oplysning for en nordjyde at høre du optræder i Rønne i aften, men med den manøvre jeg gennemgår i videoen herunder kan du nu holde relevansen i højsædet ved at tæppebombe bornholmerne – og KUN bornholmerne. Fire away!