Bøger om sociale medier

Skrevet d. 04. dec 2011 af Thomas Bigum i Bøger om sociale medier Tendenser

Nu nærmer juletiden sig, og du er måske på jagt efter en god bog om sociale medier. Jeg investerer en del tid i at holde mig opdateret på de titler der opnår mest omtale ude på jungletrommerne, og i denne omgang har jeg et par af årets hittere til dig (2011).

NOW Revolution
Denne bog om sociale medier er for folk med interesse i organisation og arbejdsmarked. Den handler om hvilken vej virksomheder må bevæge sig i deres organisationsstruktur, for at følge med den måde samfundet bevæger sig på – nu hvor sociale medier på få år har vendt op og ned på mange af vores adfærdsmønstre.

Den har særlig fokus på kontrasten mellem virksomheders typiske svarhastighed og så forbrugernes forventninger, nu hvor de hurtigt har vænnet sig til at venner og bekendte svarer indenfor få minutter på tweets, facebookkommentarer og sms.

Forbrugerne kommunikerer i NU-tilstand, og det skal virksomheder til at gøre også.

Arbejder du med HR eller er leder i marketing- eller kommunikationsafdelingen er dette en bog for dig. Er du arbejdsledig og søger job med ansvar for de sociale medier, så er det ud fra denne bog du kan perspektivere om fremtiden, så du imponerer ved jobsamtalen.

Køb NOW Revolution af Jay Baer nu

 


 

Working The Crowd
Begrebet working the crowd kommer fra situationen, hvor man opholder sig ved et cocktail party, og må rundt og hilse på folk man aldrig har mødt. Det er ikke tilfældigt at bogen har fået dette navn, for det er i den metafor, at den britiske forfatter Eileen Brown tager læseren med rundt i den grundlæggende forståelse af hvad der virker på sociale medier.

Når den grundlæggende forståelse er slået fast, forklarer Brown, hvordan en strategi for sociale medier tager form og eksekveres.

Bogen er som sådan ikke unik, men den trækker fra konkurrenterne efter min mening, fordi den ikke spilder spalteplads på sociale netværk som vi ikke bruger her i Danmark. Mange bøger om sociale medier fra USA bliver nødt til at bruge tid på Twitter. Dernæst kan Technorati, Flickr, Stumpleupon og digg dukke op – og så begynder man som dansker for alvor at bladre hurtigt efter noget relevant.

Jo, man rammer da navne som Bebo, Orkut og Plurp, men heldigvis kun i hurtige vendinger i afsnittet om alverdens netværk.

Bogen er for dig der søger en grundlæggende bog om sociale medier. Er du ansat i en marketingafdeling, og har ansvar for sociale medier, vil du her få viden om, at et marketing-mind-set på sociale medier kan grundlægge en kæmpe fiasko. Så læs den bag ryggen på din chef – og læg den på hans skrivebord når du er færdig.

Køb Working The Crowd af Eileen Brown nu

 



Læs også anbefalingen af En ny bog om sociale medier (2011).


Gratis e-bog! Hent den her

Derfor vender dine fans aldrig tilbage - De 7 største dødssynder i håndteringen af Facebook

Helt gratis. Afmeld når som helst.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *