Nye talenter – 6ugerskursus
Skrevet d. 19. maj 2012 af Thomas Bigum i Ikke kategoriseretSammen med en partner samt flere gæstelærere er jeg i færd med at undervise 20 kursister i faget IT & Kommunikation. Kurset kører for første gang, og den indledende skepsis overfor folks grundniveau er allerede efter første undervisningsuge bragt til skamme. Det samme er fordommen om, at de ledige måske ville møde op med stærkt begrænset motivation.
Det er mit indtryk, at vi inden kursets afslutning – et 6 ugers selvvalgt kursus i sociale medier – har større fokus på at opnå noget rutine end på læring af nyt teoretisk stof. Simpelthen fordi der er viden nok i forvejen.
I den første uge af 6ugerskurset har kursisterne lavet en konkurrentanalyse. De har set på virksomheders tilstedeværelse, som om de var konkurrenterne, og har dermed fået skarpere øje for hvordan man kan gå på inspirations-hugst for at få sammensat en effektfuld strategi på sociale medier.
De har også allerede lært at forholde sig til målgrupper, hensigter og indholdsleverancer til de sociale medier – i kontekst med en inbound marketing strategi. De skal lære at tiltrækningskraft er vigtig på de sociale medier, når nu præmissen er at brugerne har tæt på uendeligt mange muligheder at rette deres opmærksomhed i mod.
Jeg glæder mig til til at arbejde færdigt med dette hold, og også til august, hvor vi kører kurset endnu engang. Vil du med, skal du melde dig her: 6ugerskursus sociale medier
Kursister: Henrik Albrechtsen, Michael Max Refslund, Alexandra Kamma Ward, Christina Nymark Føge Jensen, Charlotte Lo Larsen, Henrik Martin Lønskov Bautz, Heidi A Andersen, Trine Dan Sørensen, Nikolaj Friis-Farsøe, Katrine Høyer, Diana Andresen, Marie Christine Meurs-Gerken, Chrsitina Knudsen, Susan Dam, Carsten Andresen, Patrick Mark Reimers, Kirsten Skovgaard, Tina Bjerring Sørensen, Thomas Marcussen