Instagram konkurrenceregler
Skrevet d. 16. sep 2012 af Thomas Bigum i InstagramKonkurrenceregler på Instagram findes der umiddelbart ikke nogen af, så derfor kan vildrede hurtigt indfinde sig, når man søger svar på hvordan konkurrencereglerne er på billedtjenesten.
Tidligere på året (2012) blev Instagram som bekendt købt af Facebook, for intet mindre end 1 mia. dollars, omend vi nok kan regne med, at væsentlige dele af den handel var baseret på aktier som vi senere så dale meget kraftigt i pris. Når Facebook ejer Instagram bør reglerne vel være de samme som Facebooks konkurrenceregler. Men det er de ikke.
Regler for konkurrencer på Instagram
I retningslinjerne hos IG koncentrerer de sig ret meget mere om, hvilke muligheder de selv har for at lave promotion, end om hvilke regler der er gældende når virksomheder træder ind på tjenesten. Man skal f.eks. som bruger acceptere instagrams ret til at placere kommercielt indhold midt i tjenestens basisfunktioner.
Det bliver man ikke ret meget klogere af, men når der ikke står noget kan vi antage, at der er relativt frit spil, når man vil lave en konkurrence.
Jeg er i øjeblikket ved at udarbejde flere Instagram-konkurrencer for kunder, og resultaterne herfra vil jeg glæde mig til at dele med dig. Indtil da, kan du lige svinge forbi Instagrams egne Terms of use.
Du kan også læse nogle af mine tidligere indlæg om Instagram.
Hvad bruger man Instagram til?
Få flere followers på Instagram
Hvad er Instagram?