Klout Ekspert – Et angreb på Quora

Skrevet d. 28. feb 2013 af Thomas Bigum i Klout

Bliv Klout Ekspert – besvar spørgsmål til andres gavn og glæde
Så er tjenesten Klout rykket frem i strategivognen, og har nu lagt en kurs, hvor spørgsmålstjenesten Quora ikke kan gøre andet end at føle sig budt gevaldigt op til dans.

Quora er en spørgsmålstjeneste, som jeg beskrev ganske kort i indlægget Hvad er Quora?. Klout er noget med en score på hvor indflydelsesrig man er, og indtil videre ikke meget mere end det. Det netop offentliggjorte spring fra scoren, der indikerer indflydelse, til at lade klouteksperter svare på spørgsmål i deres ekspertiseområde er oplagt, og det nærmest irriterer mig som fagmand, at jeg ikke så det komme på forhånd.

Klout spørger mig om jeg vil være ekspert
Okay“, og frem toner nedenstående skærmbillede. Nu kan jeg så sidde og gøre præcis det som Quora blev kendt for, da det vækstede kraftigt i begyndelsen af 2011.

Klout spørgsmål

Value proposition – nu er der (snart) grund til at besøge Klout
Det bemærkelsesværdige i dette træk fra Klouts side, er efter min mening ikke konkurrencesituationen, men mere at der nu rent faktisk begynder at være en egentlig værdi for brugerne at beskæftige sig med Klout. Indtil nu har snakken handlet meget om, at man som bruger ikke har kunne bruge det til andet end ego-spejl af egen popularitet. At man har kunne få en score på sig selv, har for mange været så meningsløst, at det ikke er sjældent med et udbrud fra folk a la Hvordan kan jeg slette min Klout?

… men med denne kurs kan der på sigt skabes værdi for alle og enhver.

Scoren til udenlandske såvel som danske klouteksperter – Svar til masserne.
Nu er der to sider til Klout. Eksperterne og de videnhungrende. Dermed værdi nok til at søge mod Klout for en af to årsager. Enten for scorens skyld, eller for de kloge svars skyld.

Indtil videre har kun scoren skulle bære det, og som at dømme på meningsmålingerne altså ikke har været nok for folk. Hverken til at forstå hvad de skulle bruge det til, eller hvorfor hulen de skulle besøge og koble sig på.

Nu er der en grund. Og der er grund til at holde øje med det der kan ligne en fremtidig spændende videnbank. Særligt grund til at holde øje har Quora.

Hvad er Klout?
Hvis du har brug for brush up på hvordan man som social media manager bruger klout i praksis – så se med her, hvor jeg giver et kort sneak peek på monitoreringsværktøjet notified.com

Vil du se nærmere på Klout?
TRYK HER – OG SE NÆRMERE PÅ KLOUT

Hvis ikke du er stukket af via et af de mange links i dette blogindlæg, så kan du takke for friskbrygget Klout-kaffe på +1-knappen. Nørderne der har cirklet dig på Google Plus elsker nemlig indlæg på dette tema 😉

Eller en anden idé!
Du kan diskutere indlægget med os under linket til dette indlæg

Gratis e-bog! Hent den her

Derfor vender dine fans aldrig tilbage - De 7 største dødssynder i håndteringen af Facebook

Helt gratis. Afmeld når som helst.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *