Hvor ofte skal man blogge?
Skrevet d. 04. apr 2013 af Thomas Bigum i bloggingEt af de mest almindelige spørgsmål jeg møder, handler om hvilke frekvenser man bør sende indhold ud. Det spørgsmål får jeg meget tit angående facebooksider, men det kommer også når temaet er blogging. Så hvor ofte skal man blogge?
Alt under “konstant” – udsætter din succes
Jeg ser ganske simpelt på det. For alle bloggere gælder det, at der blogges for at bygge tilstedeværelse, publikum og såkaldt brand equity.
For hvert blogindlæg der publiceres er du endnu et skridt videre på den rejse. Det vil omvendt sige, at hver gang du udsætter et hamrende godt blogindlæg, så forlænger du din rejse, som kunne være et mål om at blive professionel blogger.
Det betyder, at svaret er: BLOG HELE TIDEN!
Kvalitet vs kvantitet
Temaet er altid kvalitet, når jeg på kurser og foredrag i sociale medier taler om både facebookopdateringer og tweets.
Det bliver det også nødt til at være, når det gælder professionel blogging, og det er her, det afgøres, hvor tit du kan udgive er blogindlæg.
Reglen er, at du via din blogging skal skabe værdi for dine læsere, og ringe kvalitet er en våd vasker til dine læsere. Omvendt er høj-kvalitetsindlæg, der kun udkommer sjældent, ingen garanti for en succesfuld blog.
Kvalitet frem for alt, men rige mængder kan i sig selv være en kvalitet.
Den ideelle frekvens ligger således, lige deromkring, hvor du leverer værdi stort set hver gang du blogger, uden der går så lang tid mellem indlæggene, at dine faste læsere glider fra dig. I Blog dig til Business 2.0 har jeg lavet en videoserie der inspirerer dig til at få noget fra hånden. Klik på billedet herunder, og se mere om det…
LÆS OGSÅ: Professionel blogger? Undgå disse 3 amatørbeslutninger
LÆS OGSÅ: Mere fra kategorien “blogging” på thomasbigum.dk