Rådgivning sociale medier | Spørg Løs ep6

Skrevet d. 26. jun 2013 af Thomas Bigum i spørg løs

Rådgivning sociale medier
Så er det atter blevet tid til at tage et skud rådgivning sociale medier. Det blev til 16 spørgsmål, og til sidst en forespørgsel på en spændende idé… synes jeg selv. Giv mig dit take på den please, i kommentarer, via fb-besked eller som tweet. Du kan maile mig, men jeg svarer hurtigere på de andre.

SE HELE SERIEN: se alle videoer i serien ‘Spørg Løs’

1. Hvilke tendenser mener du at man som ejer af en webshop bør forholde sig til i fremtiden?

2. Er SEO stadig vigtig i fremtiden for din virksomhed?

3. (3 min 32 sek) Hvilke markedsføringskanaler bliver fremtrædende i fremtiden, både offline og online?

4. Mener du det er en god ide med en kobling mellem offline og online marketing kanaler?

5. Hvilke sociale medier skal man som virksomhed være opmærksomme på i fremtiden?

6. Har du et par gode råd, hvis man som virksomhed skal have succes med en profil på de sociale medier?

7. Hvad mener du er de største marketing trends en webshop skal holde øje med?

8. (6 min 02 sek) Har du nogle gode råd til hvordan man i fremtiden kan/skal skille sig ud fra de andre webshops?

9. Hvordan ser forbrugeradfærden ud på internettet om 5 år?

10. Hvor vil e-handel generelt være om 5 år?

11. Hashtags på facebook… som virksomhed. (læs mere om hashtags på facebook)
Når jeg søger på nogle af de hashtages, som er relevante for vores virksomhed at bruge, kommer der mange mærkelig ting frem, som umiddelbart ikke har så meget med emnet at gøre.
Risiker man ikke bare at blive blandet med noget forkerte…
Er det smart eller dumt at bruge det så?

12. (Glemt) Hvordan fremmer fremmer jeg kundeloyalitet på Twitter og Facebook? Og hvordan differentierer hvilket indhold der hører til på hhv. Twitter/Facebook?

13. (10 min 17 sek) Retargeting, findes der måder at gøre det på facebook direkte, eller skal man altid gå igennem et af deres “valgte facebook Exchange partnere”?
(Læs “what is retargeting?“)

14. Hvor meget og hvor længe påvirker negativ feedback på Facebook-poster ens fremtidige reach?

15. Hvilke tanker bør man gøre sig når man planlægger at flytte ens twitter målgruppe fra dansk til internationalt? Vil helst undgå flere twitterprofiler (pga tryksager o.lign). Er det et spørgsmål om bare at skifte sprog og timing på sine tweets?

16. (13 min 25 sek) Du får lige et par skud her: Hvilke styrker og svagheder mener du der er ved at at gøre journalist-til-læser-forholdet mere “personligt” via sociale medier for at opnå større brugerloyalitet? Her taler vi både om “kundeservice” og crowdsourcing.
Vil et (reelt eller fingeret) ejerskab kunne skabe større velvilje fra læserne, når de skal krydse en betalingsmur for netnyheder?
Hvad mener du om virksomheder, der lader kunderne kigge med i produktionen og det daglige liv på arbejdspladsen? (Der er selvfølgelig nogen der er mere spændende end andre)

SE HELE SERIEN: se alle videoer i serien ‘Spørg Løs’