Hashtag strategi | Så er tiden kommet
Skrevet d. 29. nov 2013 af Thomas Bigum i TendenserFå dig en hashtag strategi
Der er hashtags på Twitter. På Instagram og også på Facebook. Stadig er der mange virksomheder, som ikke har en strategi for deres synlighed ved brug af hashtags på de sociale medier.
Besynderligt, når det er så integreret en del af brugernes adfærd på sociale medier.
I Bigum&Co har vi længe arbejdet med hashtags både på vegne af os selv, og selvfølgelig samtidig de virksomheder som modtager vores rådgivning. Formålet er, at få ambassadører til at benytte de hashtags, som vi planter og opfordrer til at bruge. Pointen med det er at give os selv mulighed for at monitorere aktiviteter, og derved fornemme hvad der rør sig i målgruppen.
LÆS OGSÅ: Hvad kan hashtags bruges til?
BONUS ved strategi for hashtags
Udover at fornemme kan man også reagere. Men man kan kun få muligheden for at reagere på de brugerskabte historier, hvis man kan finde dem. Hashtagget kan meget nemt være nøglen til at holde historier, samtaler, ros, ris og brokkerøve indenfor eget synsfelt.
Værst er det jo, hvis der er negativ sentiment på nettet UDEN, at man selv har opdaget det.