5 grunde til at lave en blog | Har du sat sejl til en blog?
Skrevet d. 09. nov 2013 af Thomas Bigum i Bigum&Co bloggingHvorfor lave en blog?
I Bigum&Co beskæftiger vi os med online marketing, og her navigerer vi på et søkort, som er langt større end en facebookside eller nogle AdWords-annoncer.
Her til aften spurgte Ole Witthøft mig, hvad en blog kan gøre for personer og virksomheder, og jeg greb emnet for at skrive om det – blandt mange gode forslag. Det gjorde jeg, fordi det er et centralt spørgsmål, når en virksomhed vil forsøge at komme ud i alle hjørner af online marketing.
5 koblinger til blogging i online marketing
Rundt i kompasset du ser på billedet her i indlægget, er der fire primære retninger. Content marketing er en af dem, og det er i den retning, at bloggen ligger.
Antallet af koblinger fra content marketing til de andre primære og de fire sekundære er afsindigt højt, men lad mig her give en håndfuld af de væsentligste.
1. Opbygge følgeskare
Den trafik din eller din virksomheds blog opnår fra søgemaskinen kan kanaliseres videre til dine sociale platforme.
2. Skabe og øge tillid
Med dybdegående og værdibringende indhold vil læserens tillid til dig eller virksomheden stige.
3. Positioneringsredskab
På bloggen kan du eller virksomheden via fastholdelse i et bestemt tema skabe en positionering som værende go-to-guys.
4. Rygrad i søgemaskineoptimering
Til SEO-arbejdet har du brug for indhold på domænet, og lige til højrebenet ligger blogging.
5. Permission generering
Bloggen kan let blive et centralt opsamlingssted til din e-mailmarketing.
Skal du eller virksomheden lave en blog?
Der er i hvert fald grunde nok. Du kan selv vælge fra ovenstående. Har du eller virksomheden allerede en blog, og kan du kort beskrive hvordan du oplever ovenstående koblinger, så glæd de andre læsere med dine erfaringer.
Har du ingen erfaringer, så spred gerne budskabet om indlægget via tweet- like- og G+-knapperne herunder.