“Sider, der skal ses” | Brugbart eller dillermåling?

Skrevet d. 08. dec 2013 af Thomas Bigum i Facebook Nyt fra Facebook

Kast ikke gode penge efter dårlige | få en annoncestrategi
Den nye funktion, som er dukket op i toppen af facebooksider, kan jeg ikke rigtig se tjener anden funktion, end et forsøg fra Facebooks side på at give os lyst til at købe (mere) annoncering.

I bedste fald kan det få folk til at få fingeren ud, og lægge en annonceringsstrategi på facebook.
I værste fald kan det incentivere urutinerede sideadministratorer til at kaste gode penge efter dårlige.


Sider der skal ses
NYHED – Facebook synes du skal følge fremgangen af andre sider. I feltet over coverbilledet, som administratorer kan se, bliver i øjeblikket udrullet som et sted man kan holde øje med fremgangen i fanantal hos konkurrenter.


se sider på facebook


Med hvad er værdien og hvad er motivet?
Facebook presser på for at få dig i gang med at bruge funktionen, blandt andet med nedenstående notifikation øverst i administratorpanelet, og det får mig til spekulere mere over deres motiv, end hvilken værdi som den nye funktion har for mig.


5 sider


Vælg facebooksider at følge
Sådan ser det ud i vinduet hvor man skal vælge lignende facebookside at holde øje med. Men det slår mig. Hvad rager det mig, at de er steget i antal af fans på facebooksiden, med mindre der er dillermåling i morgen midt på torvet?


facebook 5 sider der


Hvad skal den give mig?
Sådan ser listen ud, når den er blevet etableret, og så kan jeg ellers krydre mit liv som facebookadministrator med evindelige påmindelser om, at andre er steget i fanantal. Men andet synes jeg ikke, at den liste kan give mig. Jo. Den kan give mig en stigende trang til at købe annoncer for at følge efter!


5 facebooksider følg med i


Annoncer giver fans – men hvad giver det ellers?
Det er forholdsvist let at spore sig vej ekstraordinær annonceaktivitet, når man får et tip om stigning i fanantal. Se billedet herunder, som er hvad, der toner frem, når jeg besøger den faceookside som topper listen ver mine udvalgte. KEA er steget i fans. Men har de brugt 1.000 eller 10.000 kroner? Har de fået folk til at reagere på indeholdet? Den oplysning får jeg ikke, hvilket gør oplysningen om fanstigningen til intet andet end et påmindelse om, at annoncer skaffer fans.


tilføj sider der skal ses


Få en annonceringsstrategi
Bum. Din konkurrent har annonceret. Tillykke med nyheden, så hvad vil du gøre nu? Jeg synes Facebooks motiv, om at få dig til at købe flere annoncer, er langt mere tungtvejende end værdien af funktionen.


I Bigum&Co annoncerer vi på vegne af kunder, som dagligt ligger et stort budget på facebookannoncer. Det gør vi for at optimere annonceringen, og i det store billedet sikre, at vores kunde får mere for sit budget, end hvis de havde prøvet selv. Som specialister kan vi måske også optimere udbyttet på dit annoncebudget – kontakt os.

Gratis e-bog! Hent den her

Derfor vender dine fans aldrig tilbage - De 7 største dødssynder i håndteringen af Facebook

Helt gratis. Afmeld når som helst.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *