F1-formand giver medhold i foranderlige TV-tal, men når du hører hans syn på sociale medier, tror du ikke dine egne ører
Skrevet d. 06. jun 2014 af Thomas Bigum i FacebookManden på billedet hedder Bernie Ecclestone. Han er CEO og bærer titel af President for Formel 1.
Han er blevet fremlagt TV-tal der er for nedadgående i nøglemarkeder som Tyskland og Italien, men tager ikke synderligt på vej.
Analytikere omkring motorsportens fineste klasse peger på, at det skyldes den tilbageholdene og ikke-eksisterende tilgang til at promovere og iscenesætte sporten på sociale medier. Men det afviser Bernie, og synes ikke engang at nedgang nødvendigvis er nedgang.
Bernie Ecclestone om faldende TV-tal: “It matters obviously, but when you say it is falling, it is changing,”
Det går over
Til nyhedssitet autosport.com udtaler han endvidere:
Bernie Ecclestone om sociale medier: “But I think the change that is currently taking place is very shortlived, as these social media people are starting to think it is not as good as they thought.”
Det er således F1-formandens opfattelse af folks brug af sociale medier, at det vil gå over. Gå over når brugerne finder ud af, at det ikke var så godt, som de først troede.
Sidste år blev jeg hyret til et foredrag om sociale medier i dansk journalistforbund. Fra salen blev jeg spurgt om sociale medier går væk, og du kan høre mit svar i videoen herunder.