Vi er alle i mediebranchen.
For at få noget brændsel til vores
- placering i søgemaskinen
- synlighed på sociale medier
- positionering i folks hukommelse
… så skal virksomheden opføre sig som et medie.
Et medie hvor der udkommer noget. Det være sig billeder, video, powerpointslides, lydbider grafiske godbider, tunge rapporter, e-bøger, quizzer, test-dig-selv, mini-kursus i en e-mail-serie.
Hvis jeg kun måtte tage ét udgangspunkt i en forklaring på, hvilken opgave det er, at lægge fra land på sociale medier. Eller rettere i virksomhedens online markedsføring.
… så ville det blive det.
Begynd at tænke som et medie.
Det skal alle virksomheder gøre. Også den du arbejder for.
Hvis der udkommer noget, som roterer omkring det virksomheden vil:
- være kendt for
- problemløse for kunderne
- sælge til sine kunder og potentielle ditto
… så får virksomheden en stemme i det støjende marked. Virksomheden der tænker som et medie får abonnenter, lyttere, læsere, seere, følgerskare, fans og fortalere.
Sæt i gang.
På hvilke måder tænker din virksomhed som et medie?
Læs også: Annoncer er gift for din blog, af Anne Anthon Andersen