Vi er alle i mediebranchen.

For at få noget brændsel til vores

  • placering i søgemaskinen
  • synlighed på sociale medier
  • positionering i folks hukommelse

… så skal virksomheden opføre sig som et medie.

Et medie hvor der udkommer noget. Det være sig billeder, video, powerpointslides, lydbider grafiske godbider, tunge rapporter, e-bøger, quizzer, test-dig-selv, mini-kursus i en e-mail-serie.

Hvis jeg kun måtte tage ét udgangspunkt i en forklaring på, hvilken opgave det er, at lægge fra land på sociale medier. Eller rettere i virksomhedens online markedsføring.

… så ville det blive det.

Begynd at tænke som et medie.

Det skal alle virksomheder gøre. Også den du arbejder for.

Hvis der udkommer noget, som roterer omkring det virksomheden vil:

  • være kendt for
  • problemløse for kunderne
  • sælge til sine kunder og potentielle ditto

… så får virksomheden en stemme i det støjende marked. Virksomheden der tænker som et medie får abonnenter, lyttere, læsere, seere, følgerskare, fans og fortalere.

Sæt i gang.

På hvilke måder tænker din virksomhed som et medie?

Læs også: Annoncer er gift for din blog, af Anne Anthon Andersen

 

Gratis e-bog! Hent den her

Derfor vender dine fans aldrig tilbage - De 7 største dødssynder i håndteringen af Facebook

Helt gratis. Afmeld når som helst.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *